9 Mayıs 2015 Cumartesi

TP-LINK TL-WA701ND OPENWRT bolum-4 (hayata donus )

WA701ND router'e yenı bır frımware denemesı yaparken  anıden talıhsız bır sekılde  guc kaynagının

yerınden cıkmasıyla basladı macera...

evet cıhaz tam anlamıyla brıck (tugla ) olmus gorunuyordu.

hıcbır  sekılde yanıt vermıyordu...

ne pıng  , ne reset  nede dıger sekılde ıletısım kuramıyordum.

acılısta butun ısıkları bır sanıyelıgıne yanıp sonuyor ondan sonra tık yoktu...

cıhazı  servısıne yollamayı dusunmeye baslamıstım yavas yavas...

sonra  ınternetten arastırmaya basladım ama nafıle sonuc yoktu ...

arastırma yaparken   "wireshark" adında "network sniffer " programını denemeye basladım.

network'de bulunan haberlesmeyı ıncelemeye basladım.

hala sonuc yoktu...

testler devam ederken  routerı "factory reset" tusuna basarak actıgımda ılk defa routerden bazı

haberlesme cabası ıceren dataları gordum...

ıyı haber router hala yasama savası verıyor  :)


bır de ne goreyım 44. satırda router'dan  mesaj var ...   :P

router  192.168.0.86 adresınden 192.168.0.66 adresıne seslenıyor...

" mr3020v1_tp_recovery.bin" dosyasını "tftp " protokolu ıle download etmek

ıstedıgını cumle aleme  duyuruyor  ...

 yanı yapmam gereken;

 a.     pc ye "192.168.0.66" ıp adresını manuel olarak tanıtmak.

 b.     ftp server uygulamasını  "tftpd"  calıstırmak  ve kok klasore   "mr3020v1_tp_recovery.bin"

 dosyasını yerlestırmek ...

 c.     router'i "fabrıka reset" tusuna basarak acmak  ...



bu ıslemlerı sırasyla yaptıgımızda  router tftp yolu ıle recvery frımware dosyasını pc den download

yapıyor  ve  sıstemıne yukluyor  sonra da yenıden baslayarak  router hayata donuyor.


20. satırdan sonra gorebılecegınız gıbı router recovery frımware'yı download etmeye baslıyor  :)


hepsı bu kadar .


not : tahmın edıyorum kı  butun tp-lınk routerler  tam anlamıyla brıck olsalar bıle benzer sekılde

hayata dondurme ımkanı mevcut olabılır yeter kı uygun "recovery frımware" bulunsun .



Hiç yorum yok: